woensdag 7 november 2012

Passie

Het is woensdagochtend, tijd om te bloggen. Je zult je wel afvragen hoe ik dat voor elkaar krijg met drie kleine kinderen... Inderdaad is woensdag m’n mamadag, wat normaliter betekent dat mijn dag in het teken staat van flesjes klaarmaken, boterhammen smeren, luiers verschonen, met blokken spelen, knutselen, voorlezen, taarten bakken en meer van dat soort pedagogisch verantwoorde activiteiten.

Me-time
Maar nu Melissa sinds kort naar school gaat, heb ik ineens tijd over. Niet veel hoor, maar als de jongens om half tien hun ochtendslaapje gaan doen, word ik niet meer geacht die anderhalf uur te vullen met allerlei creatieve activiteiten, hoe leuk ik die ook vind. Ik kan die tijd tegenwoordig vrij invullen. Mooie gelegenheid om te gaan bloggen, dacht ik zo. Dat doe ik nu dus sinds een paar weken steevast op de woensdagochtend en ik moet zeggen dat ik het stiekem ontzettend leuk vind. Daarbij krijg ik ook nog eens hele leuke reacties en wie geniet daar nou niet van? Ik was altijd al sterk in het schrijven van plannen, rapportages en beleidsstukken, maar dat het schrijven van een blog me ook goed zou afgaan, had ik niet gedacht. Zo zie je maar weer, misschien heb ik zomaar per ongeluk een nieuwe passie ontdekt...


Passie, wat is dat eigenlijk?
De Dikke Van Dale omschrijft ‘passie’ als volgt: ‘hartstocht, drift; hartstochtelijke liefhebberij’. Maar persoonlijk omschrijf ik passie liever als iets wat je zielsgraag doet, een innerlijk verlangen dat schreeuwt om bevredigd te worden. Waarom passie zo belangrijk is? Nou, omdat ik ervan overtuigd ben dat als je handelt en leeft vanuit je passie, je de energie krijgt om elke dag te doen waar je blij van wordt en om je doelen te realiseren. Als je handelt vanuit je passie, benut je je talenten volop en haal je daar voldoening uit. Passie maakt dat werken niet als werken voelt en zorgt dat je de tijd vergeet als je ermee bezig bent. Dát is dus het nut van passie! En hoewel er critici zijn die vinden dat passie een opgeblazen containerbegrip is van de moderne tijd, blijf ik gewoon iedereen hartstochtelijk toewensen dat hij zijn passie vindt en volgt.

Weddingplanner
Zelf ben ik ook nog steeds op zoek naar mijn passie. Ik vind in een hoop dingen plezier, maar ik zie dat daar wel een soort van rode draad doorheen loopt. De meeste energie krijg ik namelijk van het inspireren, motiveren en helpen van anderen om het beste uit zichzelf te halen. Om persoonlijk geluk te vinden en hun dromen na te jagen. Als ik probeer de relatie met weddingplanning te leggen, merk ik dat voor mij de focus vooral ligt bij het vertalen van wensen en verlangens van bruidskoppels naar een unieke, stijlvolle droombruiloft die hen op het lijf is geschreven. En wat zou ik bij het verkennen van die wensen graag een leuke, interactieve en vernieuwende werkvorm inzetten zodat niet alleen de huwelijksdag van zo’n koppel onvergetelijk wordt, maar ook de reis ernaartoe. Want dat is wel mijn motto als het gaat om het organiseren van je huwelijksdag: ‘Leuk van A tot Z!’ Een feestje op zich eigenlijk. En wat lijkt het me fantastisch om daaraan te mogen bijdragen...

2 opmerkingen:

  1. en wat volgt is nog geheim! superleuk hoor Lucia! je maakt het al spannend voor ons! ik geloof in jouw passie en daarom lees ik je blog ook altijd met veel plezier! Je verhalen inspireren en motiveren mij om weer een stapje verder te zetten. Bedankt en blijf lekker schrijven! :D
    Liefs Steph

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo dame,

    Mooie blog. Het is bijna de moeite waard om (opnieuw) te trouwen om jou aan het werk te zien...

    BeantwoordenVerwijderen