woensdag 10 oktober 2012

Weddings and the City

Als ik op Google de zoekterm ‘Inspiratie betekenis’ intoets, krijg ik een reeks betekenissen voorgeschoteld variërend van ‘een gevoel over hoe men een klus kan aanpakken’ tot ‘aansporen’, ‘bezielen’ of ‘in geestdrift brengen’. Nou spreken vooral die laatste twee betekenissen me bijzonder aan omdat die het dichtst aansluiten bij mijn verlangen naar passie. Maar wat is inspiratie nou precies, wat doet het met je en waar haal je het uit?

Inspiratie zit in alles
Voor mij gaat inspiratie over open staan en verwondering. Het gaat over je openstellen voor de dingen die om je heen gebeuren: alles wat je hoort en ziet, proeft en ruikt, de boeken die je leest, de interactie met je familie, vrienden of zelfs met volslagen vreemden, het gaat over openstaan voor complimenten, maar ook voor kritiek. Als je openstaat voor al die invloeden, geef je verwondering een kans: je ziet dingen die je niet of anders had verwacht en je bekijkt de dingen die je ziet met andere ogen. Dingen die normaal gesproken eenvoudig aan je voorbij zouden gaan, brengen je nu in geestdrift, in bezieling...

Mijn inspiratiebronnen
Persoonlijk haal ik mijn inspiratie uit alle kleine dingen in het leven, zoals: 'Happier', een fantastisch boek van Tal Ben Shahar over het vinden van waar geluk, de muziek in Het Foute Uur van Q-music waar ik ‘s ochtends in de auto zo heerlijk op kan swingen, inspirerende mensen als Esther Jacobs die ik op de Droomdag van Vrouw&Passie hoorde spreken, Lisa Portengen van Smart&Sexy die vrouwen in hun kracht zet of Michelle Obama die laatst zo inspirerend over haar man sprak in een speech, maar ook m'n kinderen die me met hun kinderlijke logica regelmatig aan het denken zetten en theorieën als ‘The power of positive thinking’ van Dr Masaru Emoto met z‘n rijstexperiment vind ik geweldig. Hoewel dit experiment bij mij hopeloos mislukte, staat het idee erachter me wel aan; dat je krijgt wat je wenst en dat positief denken helpt om je doelen in het leven te realiseren. Ach, ik kan nog wel uren doorgaan over mijn inspiratiebronnen, maar dat zal ik je besparen.


Weddings and the City
Wat misschien wel nog interessant is om te vertellen, is waar ik mijn inspiratie voor bruiloften vandaan haal. Tenslotte moet ik me als aspirant weddingplanner ook open stellen voor en verwonderen over ontwikkelingen in de branche. Daarom bezocht ik gisteravond de workshop ‘Weddings and the City’ bij OWPN, waar ik me heerlijk heb laten inspireren over de nieuwste trends op het gebied van bruiloften. We bespraken niet alleen Nederlandse trends zoals ‘Ik houd van Holland’ waarbij oude Nederlandse tradities weer helemaal terugkomen, maar ook de laatste trends in wereldsteden als New York, Parijs en LA passeerden de revue. Veel nieuwe ideeën opgedaan en tips gekregen, ook van medecursisten. De overall boodschap was: laat je vooral inspireren door nieuwe trends, maar probeer zelf ook trendsetter te zijn. Durf uniek en grensverleggend te zijn, want dan kun je je klanten echt iets bijzonders bieden wat ze bij een ander niet kunnen krijgen. Ben je benieuwd naar wat mij inspireert als het om bruiloften gaat? Check dan m’n Pinterest-pagina's. Ze zijn nog in ontwikkeling, want binnenkort komen daar nog veel meer mooie beelden bij.... Ik wens je veel bezieling toe! http://pinterest.com/luciasandaal/ 

2 opmerkingen:

  1. mooi hoor Lucia. Ik ben het ook helemaal met je eens, dat "positief denken je helpt om je doelen te realiseren", en daarom heb ik ook graag positieve mensen om mij heen die mij inspireren en motiveren. Na een diepgaand gesprek te hebben gehad met iemand die daar ook in gelooft voel ik me helemaal opgelucht en gelukkig omdat dit mij meer motiveerd om er helemaal voor te gaan en mijn droom waar te maken. Over inspiratie gesproken, jouw verhaal heeft mij heel erg geïnspireerd waardoor al mijn twijfeltjes die langzaam weer aangroeiden, weer opgelost zijn. Daarom zeg ik, het helpt enorm als je positieve energie uitstraalt en daardoor dus ook positieve mensen aantrekt die ook weer positief invloed op je hebben.
    ik ben alweer benieuwd naar je volgende inspirerend verhaal! :)

    Steph

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Steph,

    Wat fijn dat ik je heb kunnen inspireren, daar is het mij ook om te doen. Ik geloof dat iedereen moet proberen zijn dromen te realiseren en positief denken en geloven dat je het kán helpen echt...

    Succes meid, ik weet zeker dat het je gaat lukken. The sky is the limit...

    Liefs,
    Luus

    BeantwoordenVerwijderen