woensdag 17 oktober 2012

Positiviteit is een keuze

Wat een ontzettend leuke reactie van Stephanie op mijn vorige blog. Ze schreef over haar overtuiging dat je positieve mensen aantrekt als je zelf ook positief in het leven staat. Daar sluit ik me helemaal bij aan, vooral nu ik dat afgelopen weekend weer aan den lijve heb ondervonden. Wat fijn om de collega’s weer te ontmoeten waar ik vroeger zo leuk mee samenwerkte en zoveel lol mee had. Ondanks dat we elkaar niet vaak meer zien, is het elke keer meteen weer vertrouwd en lang leve de lol.

Wet van Murphy
Nadat we elkaar bijna een uur na de afgesproken tijd eindelijk hebben gevonden -de taxistandplaats op station Sloterdijk waar we hebben afgesproken, blijkt verplaatst- stappen we afgelopen vrijdag met z’n achten opgewekt in twee auto’s richting Willingen, Sauerland. Na een reis van ruim 4 uur rijden we Willingen binnen, de plaats van bestemming....denken we. De twijfel begint echter al gauw toe te slaan als twee collega’s -die er al eens zijn geweest- de omgeving niet blijken te herkennen. Dan toch maar even de weg vragen. Hotel Zum Paradies bitte...een alleraardigst Duits vrouwtje vertelt ons dat we weliswaar in Willingen zijn, maar dat er twee Willingens in de omgeving zijn. En laten wij nou net in het Willingen moeten zijn dat anderhalf uur verderop ligt. Positief ingesteld als we zijn, gaan we na de nodige verzuchtingen weer op weg om nog geen twee kilometer verderop in de meest verschrikkelijke file terecht te komen. Na een uur stilstaan, horen we op de Duitse radio dat het om een omgevallen vrachtwagen gaat die beide weghelften blokkeert. De bergingswerkzaamheden gaan nog uren duren. Omkeren dus -gelukkig kon dat daar- en na opnieuw een uur van opeenvolgende omleidingen zijn we weer op weg. Uiteindelijk doen we er vier uur over om van het ene Willingen naar het andere te komen.

Zum Paradies
Willingen blijkt echt een klein paradijsje: vrij van dagelijkse beslommeringen genieten we van de prachtige natuur, rust & ruimte en het heerlijke eten tegen belachelijk lage prijzen. En wat een prachtig uitzicht vanuit m’n hotelkamer, één en al groen en op een steenworp afstand de skipiste van Willingen. Als de wandeling op zaterdag-
morgen in plaats van de beloofde anderhalf à twee uur, zes uur duurt ben ik wel bijna door m’n voorraad positiviteit heen: na maar liefst vier uur bergop wandelen komen we eindelijk bij Siggis Hütte aan waar we een hapje en drankje zouden doen onder het genot van het weidse uitzicht. Als het daar echter blijkt te krioelen van de bierdrinkende en bratwurst etende Duitsers terwijl uit de speakers Duitse Schlagers klinken, bedenken we ons en beginnen ondanks de vermoeidheid toch maar meteen aan de afdaling. Gelukkig hangt beneden in het dorp een hele andere sfeer en kunnen we daar alsnog genieten van een heerlijke, uitgebreide lunch en verloopt de rest van het weekend voorspoedig.

Alleen maar leuke mensen...
Voor veel mensen zal dit weekend klinken als een ramp, maar zo heb ik het dus absoluut niet ervaren. Ondanks dat het voor ons nu te boek staat als het weekend van omleidingen en opstoppingen, blijven vooral de positieve zaken me bij. En dat heeft volgens mij vooral te maken met het gezelschap. Ik bevond me in gezelschap van een stel bijzondere mensen die, ondanks dat ze heel verschillend zijn, een goede match vormen. Ze staan positief in het leven, respecteren elkaar en willen gewoon ouderwets lol met elkaar hebben. Op momenten als dit realiseer ik me weer hoe fijn het is als je je omringt met leuke mensen, fijne activiteiten en positiviteit. Wie positief in het leven staat, geniet meer van het leven. Je bent gelukkiger omdat je je niet laat meesleuren door gezeur en negativiteit. Je functioneert ook beter waardoor je erin slaagt je doelen te realiseren. Daarom zorg ik ervoor dat ik me omring met leuke mensen die me stimuleren om mogelijkheden te zien in plaats van problemen en om het beste uit mezelf en anderen te halen. Diezelfde positiviteit zoek ik ook in mijn werkomgeving. Wellicht komt daar het idee vandaan om Weddingplanner te worden. Immers, wanneer zijn mensen vrolijker en opgewekter dan bij een bruiloft of geboorte?

Als ik zondagavond op station Sloterdijk op de trein sta te wachten, kijk ik terug op een fantastisch weekend met een groep geweldige mensen. Zelfs de vertraging als gevolg van een gestolen trein-waardoor ik er een half uur langer over doe om thuis te komen- kan mijn humeur niet verpesten...

2 opmerkingen:

  1. Aan de manier waarop je een verhaal schrijft is al heel goed af te zien hoe je iets negatiefs in positiefs omzet waardoor je je verhaal zeer interessant, avontuurlijk en leuk maakt om te lezen. Je schijft mooi, er zit een goede lijn in en je gebruikt originele woorden.

    Liefs Steph

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is zo leuk om je blog te lezen!Zelf ben ik een heel positief persoon en ik vond het grappig om te lezen dat jij ook zo bent!je bent echt een leuke,gezellige,spontane en gezellige chick en ik ben blij dat ik je heb leren kennen!op naar een mooie toekomst! Knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen