woensdag 19 september 2012

What was I thinking...?

De kogel is door de kerk; ik ga bloggen. Ik heb dan toch eindelijk besloten om te gaan bloggen als onderdeel van mijn marketingstrategie. Tenslotte leerde ik afgelopen weekend van Martijn van Buren: it’s all about Boeien, Binden en Gunnen...als het gaat om zaken doen en het opbouwen van relaties.

Huh...marketingstrategie, zaken doen... hoor ik sommigen denken, hoezo dat dan? Nou, omdat ik heb besloten een carrièreswitch te ondergaan; ik ga ondernemen! Nee, ik zeg mijn baan als projectleider bij UWV niet op want ook dat doe ik nog steeds met veel plezier en bovendien moet er ook gewoon brood op de plank komen. Maar toch kan ik niet negeren dat het de laatste paar maanden is gaan kriebelen. Eigenlijk begon het al een beetje tijdens mijn laatste zwangerschap, maar ná de geboorte van Owen en Jay, nu 13 maanden geleden, ben ik echt serieus gaan nadenken over mijn toekomst. Hoe zie ik mijn leven over 5 of over 10 jaar, wat doe ik nu voor werk en wat spreekt me daarin aan, wil ik dat nu nog 25 jaar doen of kan ik dat waar ik goed in ben en waar ik in mijn huidige baan energie van krijg, misschien combineren met mijn creativiteit om een nóg leukere baan te vinden waar ik nóg blijer van word? Toen kwam ik eigenlijk al snel uit op weddingplanning.

Nou, dat is niet helemaal waar. Daar ging nog iets aan vooraf. Zo’n 2,5 jaar geleden kwam ik namelijk voor het eerst met het vak weddingplanning in aanraking toen ik met een goede vriendin een workshop ‘Ceremoniemeester’ volgde bij het Weddingplanners Institute in Nieuwegein. We waren daar beiden zo enthousiast over dat ik me daarna ben gaan verdiepen in het vak en niet lang daarna had ik me aangemeld voor de opleiding tot weddingplanner bij diezelfde organisatie. Toen kort daarna bleek dat ik zwanger was en niet van één, maar van twee baby's heb ik de boel afgeblazen. Ik heb een hoop energie en kan een hoop ballen tegelijk in de lucht houden, maar dat was wel erg veel van 't goede. Maar na de geboorte van de tweeling ging het toch weer kriebelen, dus opnieuw aangemeld en afgelopen donderdag ben ik daadwerkelijk gestart met een fantastische 4 daagse kick-off. Die vier dagen hebben me nog meer gemotiveerd, maar hebben ook een hoop vragen opgeroepen. Maar daarover vertel ik een volgende keer meer...

Eén ding staat vast; de opleiding ga ik hoe dan ook doen. Gewoon omdat het een ontzettend leuke opleiding is, omdat het onderwerp me interesseert, omdat ik er in korte tijd al zoveel leuke en inspirerende mensen heb ontmoet en omdat het door het grote aandeel ‘ondernemerschap’ in de opleiding altijd van pas komt, ook als ik uiteindelijk besluit toch een andere richting op te gaan.

De komende tijd staat dus in het teken van hard studeren, praktijkopdrachten, seminars en een stagebruiloft. Tel daarbij op:
- een baan voor vier dagen per week (ik ga wel gedeeltelijk ouderschapsverlof opnemen),
- een dochter die as. zondag 4 wordt waardoor de afgelopen weken in het teken stonden van traktaties maken voor school, het verjaardagsfeestje thuis plannen, afscheid nemen van het kinderdagverblijf en wennen op school,
- een man die zo nu en dan ook wat aandacht wil
- én een tweeling die net leert lopen en/of heel hard kruipen en net ontdekt heeft dat dat heel goed van pas komt als je iets ondeugends hebt uitgespookt,
dan moet je je haast wel afvragen: girl, what were you thinking??? Dan antwoord ik: mijn dromen waarmaken, mijn passie volgen. Want daar geloof ik stellig in. Maar ook daarover een volgende keer meer.....

4 opmerkingen:

  1. Wow, jij schrijft echt fantastisch!keep on doing it!!I will follow you!!!liefs Celes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ga je zeker volgen Lucia! Je schrijft echt goed! heel inspirerend... ik denk dat ik er binnenkort ook maar eens aan ga beginnen. Goed van je en ga zo door!

    Hug! Steph

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi om te lezen eindelijk iemand die durft zijn passie te volgen.
    Heel veel succes

    Charleen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wist niet wat ik moest verwachten bij het lezen. Het eerste wat ik deed was kijken hoe lang de tekst was, maar het heeft me gegrepen omdat het niet eentonig was. Goed gedaan! Wellicht lees ik de volgende ook wel door de cliffhanger die je hebt geplaatst. :)

    Jerry

    BeantwoordenVerwijderen