woensdag 26 september 2012

Weddingplanner i.o. (in opleiding)

Donderdag 13 september, 08.45 uur. Eindelijk is het dan zover, na 2,5 jaar begint vandaag mijn nieuwe avontuur. Ik vertrek zo naar Nieuwegein, The Weddingplanner Institute. Vandaag is de kick-off van mijn opleiding tot weddingplanner; de komende vier dagen wordt een groot deel van de lesstof op interactieve wijze behandeld. Daarna volgt een periode van thuisstudie. Geen idee wat me vandaag te wachten staat, maar ik heb er zin in...

Van weddingplanner tot psycholoog
Na een hartelijke ontvangst met koffie, thee en gebak neemt Annelies van der Gulik ons mee door rollen en taken van een weddingplanner. Ooit gedacht dat een weddingplanner naast organisator en creatieveling ook een rol als motivator of zelfs psycholoog moet kunnen aannemen? Al is het alleen maar om het bruidspaar stressvrij door de dag te begeleiden. Eén ding wordt al snel duidelijk; als weddingplanner moet je van vele markten thuis zijn.

Het maakt niet uit dat je valt...
Martijn van Buren vertelt ons op dag 2 aan de hand van zijn ‘5 tips voor stralend ondernemen’ alles over ondernemerschap. Met behulp van een denkbeeldig autowiel beschrijf ik WAAROM ik weddingplanner wil worden, HOE ik dat ga doen en WAT mijn product wordt.  Zucht...dat ondernemen wordt nog hard werken. Weet ik wel waar ik aan begin? Een mooie quote van Martijn die me weer vertrouwen gaf en me daarom is bijgebleven: ‘het maakt niet uit dat je valt, als je bij het opstaan de ervaring maar meeneemt’. Gelukkig, ik mag dus fouten maken.

De kracht van positief denken
Op dag 3 moeten we zelf aan de slag. In groepen van drie of vier werken we een themabruiloft uit die we vervolgens gevisualiseerd in een moodboard aan het denkbeeldige bruidspaar presenteren. Super leuk om te doen en wat een fantastisch teamwerk. En wat maakte Annelies er weer een belevenis van.
Lisa Portengen laat ons op dag 4 ervaren wat een geweldige en krachtige vrouwen we zijn en inspireert ons om dat uit te stralen en bovenal positief in het leven te staan. Want dan kun je alles realiseren wat je voor ogen hebt. Echt een feelgood powerdag met een lach en een traan. 

We're Smart&Sexy and we know it!
Al met al kijk ik terug op vier intensieve dagen waarin ik veel heb geleerd en enorm leuke en inspirerende mensen heb ontmoet. Niet alleen de trainers, maar wat een leuke medecursisten: tien Smart&Sexy vrouwen met elk hun eigen verhaal en hun eigen motivatie om deze nieuwe uitdaging aan te gaan. Wat zijn we in deze dagen individueel gegroeid en als groep nader tot elkaar gekomen. Girlz, you’re the greatest! xoxo...

2 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een mooi verhaal Lucia! Je zou aan een boek moeten beginnen, dan weet ik zeker dat die meteen uitverkocht is! Going the right way...!
    Liefs, Steph

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Lucia, wat leuk dat je de stap nu echt hebt gezet! En goed geschreven ook, je blog, complimenten! Ik blijf je volgen!
    Lieve groet, Monique

    BeantwoordenVerwijderen